Esthersimone.reismee.nl

Wat vervelend en goed nieuws,

Wat vervelend en goed nieuws,

Doordat ik voordat ik weg ging gezakt ben voor mijn rijbewijs, kan ik niet in NZ rijden, ik had mijn familie gemailt voor dat ik weg ging en hun mailde terug dat het geen probleem was en ik het kon proberen om het daar te halen. Dus ik was heel erg opgelucht toen ik die mail las! Maar toen ik mijn hotel in NZ aankwam en eindelijk internet had, kreeg ik ee mail binnen met de informatie dat ik mijn rijbewijs heel moeilijk kan halen in NZ en daar door niet kan werken bij hun in huis als Au pair. Op het moment dat ik het las kon ik wel door de grond zakken en wou ik graag naar huis. Maar je zit daar toch aan de andere kant van de wereld net een paar uur met een verschrikkelijke jetlek dus heb ik even geskypt met Noor om het te overleggen en uit te razen. Maar dit is mijn droom en ik ben hier nu toch dus moet ik er maar het beste van maken, er stond in de mail dat ik door hun gewoon zou worden opgehaald en twee weken bij hun kon verblijven. Omdat het vakantie was en alles toch dichtbij is en als je iets wil doen je alles kan doen met openbaar vervoer. Hun hadden meteen op de eerste zaterdag al een skype interview met een ander meisje wat voor mij heel verdrietig was, maar ik was blij voor hun. Ik had het meisje gesproken via skype en ze kwam heel aardig over.

Ik moest dus ook op zoek naar een andere familie, dat was best lasig omdat ik geen rijbewijs heb en je bij veel gezinnen je rijbewijs nodig hebt. En omdat ik graag in Auckland wil blijven, doordat ik daar nu vrienden heb gemaakt en het leuk vind maar dat maakt het we lasitg. ik had gelukkig al snel een beriht dat er een nieuwe familie voor me was gevonden, maar het profiel sprak me niet echt aan maar ik had niet echt keus dus heb ik een afspraak met haar gemaakt om haar te ontmoeten. Het gesprek ging goed maar ik heb besloten om het niet te doen omdat het me niet aansprak, het tweede gezin was ook heel erg leuk maar die woonde op het zuider eiland dus moest ik nu ontmoeten via skype, maar door dat ik geen stroom had voor twee dagen zagen hun er vanaf en hadden hun een andere au pair gekozen. Nu ging de tijd toch echt voor me dringen omdat hun al een nieuwe au pair hadden. (gelukkig is de family Reid geweldig en zeiden hun dat ik mag blijven zolang als ik wil en nodig is) (het is altijd fijn om mensen te hebben waar je op terug kan vallenJ). Maar de zoek tocht ging door, en toen kwam er ineens een telefoontje dat er een familie was die in Auckland woonde en geen rijbewijs nodig haddenJ ik maakte een afspraak met de familie om ze te ontmoeten. Hun profiel dat ik kreeg via de mail, was oke, het paste niet echt bij mij maar ik wou het toch proberen. Dus tijdens de ontmoeting, was de vrouw (Nathasa) en haar man(Carl)heel aardig, het is een Indische familie met twee kinderen, twee meisjes (Olivia 4,5 en catlyn 1). Ze hebben een mooi huis in de buurt van Mt Albert, het ligt heel centraal dus je kan overal naar toe lopen(speeltuin, park,scholen, zwembad,winkels , park en station) ook stopt er voor de deur een bus, dus kan je overal snel naar toe. Ik heb er voor gekozen om naar deze familie te gaan en bij hun te gaan wonen tot september. (ik vind het verschrikkelijk dat ik weg moet bij mn oude familie omdat ze heel aardig zijn en echt bij me passen kwa levensstyl maar ook kwa personen, maar ik ben altijd welkom bij hun en ook kan ik het goed vinden met hun nieuwe Au pair dus dat is een groot voordeelJ) ik ga weer een spannende tijd te gemoed maar ik red me wel, en alles komt goed!

Week 43
Deze week was Eline er natuurlijk ook dus kon ik haar helpen met hoe ik alles deed en wat zij dan zonder mij moest gaan doen.

Het was een gewone week waarbij de kinderen elke dag naar school moesten, deze week was dat wel wat makkelijker omdat Eline met de auto mocht rijden en ik dus niet meer hoefde te fietsen.( ik fiets graag maar pff al die heuvels:P) en in de tijd die we hadden dat de kinderen bijde op school zaten konden we naar the post office om IRD nummer en 18+ kaart te regelen. Nadat we die dingen hadden geregeld zijn we caius weer gaan op halen op school. En heeft Eline heeft heel leuk met Caius gespeeld de andere dagen gingen net zo.

Dinsdag was een gewone dag waar de kinderen naar school gingen maar s aovnds had ik met Romy afgesproken, want die heeft een familie die rondreist dus als ze in Auckland is willen we altijd elkaar toch even ontmoeten! We hadden bedacht om naar de skytower te gaan en proberen om daar te eten en er volgens om hoog te gaan! (omdat het eten, was ook wel verwacht, heel duur was zijn we naar een mexicaan gegaan daar om de hoek) na het eten zijn we naar de sky tower gegaan, omdat we er rond 9:30pm waren en ze om 10:30pm sluiten waren een van de weinige daar nog. We kwamen bij de bali en die man vroeg, waar komen jullie vandaan dus wij zo, uit nederland. Toen zie hij als jullie iets leuks en geks vertellen over nederlands mogen jullie gratis naar boven J(normaal kost een ticket 28$) een maal boven was het uitzicht geweldig! Even een momentje dat je denkt, oja ik ben aan de andere kant van de wereld!! Was echt een top avond en leuk om Romy weer gezien te hebben!

Op Woendag is Caius vrij dus waren we naar devenport geweest met de ferry waar we een heel groot stuk hebben gewandeld en wat hebben gedronken(en ja Caius heeft natuurlijk warme chocolade melk gedronken)

Donderdag middag hadden we een soort van verrassing voor de kinderen bedacht, ik had zoveel zin in appeltaart, dus kochten we toen Caius op school was de appels en de rest hadden we gelukkig al in huis. Toen we kinderen thuis kwamen en hoorde dat we iets gingen maken waren ze super happyJ het was leuk om te doen omdat ze veel konden mee helpen en Eline en ik erv ooral waren , voor de vielig heid en de afwerkingJ het was een leuke middag besteding en de taart was super lekker!! Alleen jammer dat Elena het niet zo lekker vond, maar des te meer hadden wij J

Voor mij was dit me laatste week met de familie Reid, dus ook mn laatste week dat ik in de ochtende kon zwemmenL maar als het vakantie is of iets en ik slaap bij de familie dan kan ik weer in de ochtende zwemmen(en misschien ook bij mn nieuwe familie ook wel)

Maar het weekend, was toch een soort van afscheids weekend. We gingen naar Struans zus Moven die in whangamata woont, dat is een soort vakantie stad dus in de zomer is het druk en in de winter is er bijna niemand. Hun wonen daar elke maand van het jaar in een super mooi huis.(Moven heeft een gezin met een Maorise man en samen hebben ze drie super mooie halfbloedjes kinderen(wauw ik vind halfbloedjes zulke mooie kinderenJ) maar we reden er op vrijdag avond heen, met zn alle in de auto(twee au pairs, 2 kinderen en de ouders J) het was een super mooie route door de natuur en de bergen heen(ik was heel moe dus ook veel geslapen:P) na 2,5 uur rijden kwamen we bij hun huis aan, waar de vader des huizes een super lekker maaltijd voor ons had klaar gemaakt! En we onze kamer kregen te zien. IK sliep samen met Eline, Elena, Caius en hun nichtje in een kamer(super fijn omdat we niet in de woon kamer hoefde te slapen, maar die boefjes zij om 5u wakker;( dus als je mij dan wakker maakt dan praat ik nederlands:P dus dat was een rare comunicatie zo vroeg in de ochtend maar uit eindelijk nog tot 8u verder kunnen slapenJ)

Op zaterdag na het ontbijt en iedereen klaar was zijn we met zn alle naar het strand gelopen en de kinderen op de fiets, (Caius op zn grote fiets :P dus dat was er achter aan rennen dat hij niet viel:P( maar Eline en ik hadden hem geleerd als je wilt stoppen moet je benen wijdt doen en met beide voeten op de grond komen! En dat deed hij, alleen zn fiets viel maar hij stondJ) we liepen naar het strand wat echt super mooi was en nu nog rustig omdat het nog vroeg was(heeft toch een voordeel dat kinderen vroeg wakker zijn J) na de wandeling zijn we wat koffie gaan drinken en terug gelopen. Nadat we thuis kwamen zei Struan dat een collega van hem daar in de buurt een vakantie huis had en of we langs wouden komen voor de lunch en om te zwemmen in de zee J dus weer een volle auto dit keer ook met het jongenste nichtje en neefje gingen mee! We hadden een heerlijke lunch en het waren erg gast vrije mensen (ik merk dat in NZ iedereen zo gast vrij is en je graag ontvangt in je huis) na de uitgebreide lunch hadden we onze zwem spullen aan getrokken en namen we 2 grote kanoes, een peddle plank en een surf plank mee! Ik begon op de peddle plank maar dat is toch erg lastig met zoveel golven,( viel dus meteen al in het water:P) daarna gekanoent! Dat was zo gaaf en leuk om te doen! omdat de golven best groot waren dus je er goed over heen of door heen kon kanoenen. Het was een super middag en in de avond met zn alle voor het eerst een Rugby game gezienJ was erg leuk om te zien! En Moven had lemon chees cake gemaakt :O zo lekker! (ze is een chef en heeft haar eigen catering bedrijf, en runt het restaurant bij de golfclub) op zondag zijn we aan het einde van de middag weer richting Auckland gereden!

Het was een super leuk en mooi weekend, ga zeker nog een keer terug om het geweldig strand en de natuur ee stukje beter te kunnen bekijkenJ het was leuk om weer zoveel mensen te ontmoeten en zoveel tijd te spenderen met de familie Reid voordat ik vertrek!

ik vind het heel erg dat ik weg moest bij de fmailie Reid, omdat ze me een thuis gaven en een gevoel dat ze blij met me waren. ze hebben me zoveel laten zien, en was erg blij dat ik 4 weken bij hun mocht verblijven. ik snap hun beslissing maar al te goed( ik heb het op de fiets geprobeert maar voor de winter is dat toch echt een probleem) ik heb een band met hun gekregen, en ben blij dat ik daar nog altijd welkom ben! gelukkig kan ik het ook goed vinden met de nieuwe Au pair Eline!

Ik ben blij met al jullie reacties! het geeft me een positief gevoel en een goed gevoel dat jullie in nederland nog aan me denken!

Reacties

Reacties

Merlin&Bo

Wat fijn dat de familie Reid je zoveel liefde heeft gegeven! Dat zal het afscheid niet makkelijker maken... Maar gelukkig mag je nog bij ze langskomen! Hopelijk wordt je bij je nieuwe familie net zo warm ontvangen! X

Puck Sietse Fennema

We genieten van je belevenissen en zijn trots op je.

Suzanne van de Ven-Goudsmits

He Esther!

Het klinkt geweldig. Ondanks wat tegenslagen ga je er gewoon weer voor, that's the spirit!! Je doet het hartstikke goed. Veel plezier bij je nieuwe gezin. Xxx

Berta Heslenfeld

Jammer dat je de familie Reid moet gaan verlaten... maar je hebt er dan wel hele mooie en warme herinneringen aan... 't Afscheid zal inderdaad lastig worden... maar.. het nieuwe adres kijkt al naar je uit.. En jou kennende..dat gaat je ook weer lukken. Je doet zoveel ervaringen op... geweldig! Veel succes bij je nieuwe gezin en... we kijken weer uit naar je volgende verhaal!! Liefs uit Kerkdriel.

Marianne van Mierlo

Hi Esther, je bent naast weer een goed verhaal schrijven ook moedig om weer bij een andere familie een nieuwe start te maken. Natuurlijk is het jammer dat zo'n rijbewijs zoveel invloed heeft. Nou gelukkig zijn er ook mensen die dat niet erg vinden. Ik hoop dat je bij deze familie ook je thuis voelt.
Ondertussen heb je wel behoorlijk wat mensen leren kennen.
Veel succes take care, look after yourself. lfs Xx

Puck

Net je verhaal pas gelezen. Hoop dat je het bij je nieuwe gezin ook al een beetje leuk hebt. Hoop snel weer een verhaal te kunnen lezen. Dikke Kus van Pleun????

Jacquelien Maas

He Esther,
Een late reactie op een prachtig verhaal!
Je begint al aardig thuis te raken in Nieuw Zeeland! Fijn dat je nieuwe familie je ook zo gastvrij en warm ontvangt! Het blijkt dus wel dat wat je geeft altijd terug krijgt! Trots op jezelf kun je zijn! Al veel bereikt en ondernomen.
We blijven je met belangstelling volgen, stoere zus van onze lieve schoondochter.
Go for iT!! Every day !! De hartelijke groeten, ook van Henk

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active