Esthersimone.reismee.nl

Week 41

Weekend Turangi

Donderdag avond vertrokken we in de auto richting Turangi, dat is vlak bij Lake Taupo(in NZ brengt bijna iedereen de zomer daar door)(hun hebben daar hun zomer huis, samen met Racheals zus Gwyneth en haar man Arne(belg!)) we zaten 4,5 uur in de auto (met een tussen stop om te eten, omdat Struan voor BP werkt, ging we daar dus eten halen, en daar hebben ze serieus de lekkerste vlees taart ever) toen we rond 22u in turangi aan kwamen. Daar aan gekomen sliep iedereen al vrij snel want de volgende ochtend was iedereen weer vroeg wakker, omdat de kinderen heerlijk 5u al wakker zijn, maar nu waren het er zelfs 4 (neef en nicht hebbe zelfde leeftijd als Elena en Caius) maar ik heb toch kunnen slapen tot 8 u(naja slapen, in bed liggen) nadat ik was opgestaan wouden Gwyneth en Racheal gaan hard lopen bij het meer en vroegen of ik mee ging, dus ik hop koffie opgedronken omgekleed en mee gegaan. Racheal ging 10 km hardlopen(ze is aan het oefenen voor halve marathon) dus ik ging samen Gwyneth de 5 km wandeling doen over een berg J super vet echt mooi uitzicht, en het weer veranderd als je op de berg bent zo erg, dus dan regen dan zon heel raar. Maar wel heel goed voor me! De middag van vrijdag e zaterdga waren we naar het zwembad gedaan, zodat de kinderen lekker konden spelen en ik kon baantje trekken. Door dat het weer wat tegen zat, moesten we helaas veel binnen blijven. Ik had mn laptop bij dus ik had een film gekeken terwijl de kinderen met elkaar aan het aan het spelen waren.

Doordat de kinderen van de zelfde leeftijd zijn is het erg leuke om te zien hoe ze met elkaar omgaan, ook de twee meiden houden allebei van aandacht en theater, dus hadden ze samen een show opgezet met liedjes en dansjes! Ze de volwassen een kaartje met hun naam er op en een nummer zodat je wist waar je moest zitten, ze hadden heel de kamer versiert met knufels en doekenJ het grapppige was dat Elena houdt van zingen en ze kan het ook nog, alleen Moya had er wat moeite mee maar erg leuk om te zien. Het was een erg relext en leuk weekend, leuk om hun familie te ontmoeten en hun beetje bij beetje beter te leren kennen.

Alleen toen we op zondag naar huis gingen kregen we bericht dat er een grote brand was in de electracentrale waardoor we geen stroom hadden, dus we kwamen thuis in het donker , we moesten zelfs eten hallen in een andere stad omdat er nergens iets open was. dus een maal thuis met eten, aten we met kaarsen aan, heel grappig en knus.

Maandag

De werk weer voor de ouders was weer begonnen, maar het begon anders dan anders doordat we nog steeds geen stroom hadden, dus werd ik om 6:30 gewekt om te vragen of ik mee wou naar het kantoor van Struan zodat we daar warm konden douchen en konden ontbijten. Het was erg leuk om zijn kantoor te zien, maar wel appart. Door dat ze deze week begonnen met zwemvakantie week, (dat houdt in dat ze elke dag een uur komen zwemmen om zo hun zwemvaardigheden te verbeteren.)Dus vandaag was de eerst dag, en Caius is niet zo verlegen dus die wou meteen het water al in en beginnen met de les, maar Elena is dan wat verlegen als ze naar een nieuwe groep gaat met andere mensen die ze nog niet kent. Maar doordat ze met een genratie werkt konden we toch zwemmen, maar naar een tijdje hield hij er toch mee op en viel alle stroom uit dus moest iederee snel zn kinderen uit het water halen en snel opkleden omdat het erg koud zou worden voor de kinderen maar ook voor de lesgevers. Na de zwemles waren ze erg koud maar doordat we gee stroom hadden konden we geen tv kijken of iets warm maken. Dus hadden we maar extra truien aan getrokken en zijn we lekker buiten gaan fietsen en de eendjes gaan voeren. Dat was erg leuk en waren ze meteen ook afgeleid van de kou. Met avond eten was onze stroom nog steeds niet aan dus hadden we weer eten gehaald en heel romantische met kaarsen aan gegeten, en door dat je niet zoveel kon doen zijn we ook maar extra vroeg naar bed gegaan.

Dinsdag

De stroom werkte gelukkig weer dus konden we thuis warm douchen en koffie drinkenJ (dat had ik gemist:S) ook vandaag gingen we in de ochtend weer naar zwemles, doordat ze niet heel goed geslapen hadden waren ze een beetje sagie en brutaal tegen mij maar gelukkig kan ik ook heel streng zijn dus ging het na een goed gesprek weer goed. door dat ze nu een beetje aan mij gewend beginnen te raken, gaan ze alles uit proberen hoe ver ze kunnen gaanL pff kinderen kunnen erg zijn, maar ik krijg hele goeie tips van de ouders dat het snel weer over is.

Maar vandaag zijn we weer een stuk gaan ietsen en via Elena`s school gegaan, waar een grote speeltuin is waar ze heerlijk konden spelen. Door dat het weer wat beter is vandaag, was het lekker om even buiten te zijn en te genieten van het weer en de natuur terwijl de kinderen zichzelf vermaakt in de speeltuin!

Woensdag

Vandaag begon de dag weer met zwemles, maar na de zwemles had ik bedacht om een dagje weg te gaan. Dus na de zwemles werden we op gehaal door nicola die ons naar de haven bracht! Om van uit daar met de Ferry naar de over kan te gaan, naar Devenport!! Vandaag had ik de kinderwagen mee genomen zodat als Caius moe werd er in kon zitten. Maar nog voordat we op de ferry zaten zat Caius er al in!(ze zijn zo moe na het zwemmen) op de ferry ging het super snel, binnen 10 minuten ben je al in het super mooi Devenport(wow deze stad is zo mooi) daar kan je zo door lopen naar een grote speeltuin, waar ze al snel vrienden maakte (ik weet niet hoe ze het doen maar hun maken zo snel vrienden) daar speelde ze 2 uurtjes waarna we daarna door de stad liepen om een warme chocolade melk te gaan drinken e natuurlijk marsmellos(die eten ze altijd bij hun warme chocolade melk). Na de chocolade melk zijn we door gelopen naar het strand waar ze schelpen ging verzamelen. En we heerlijk gespeeld hadden in het gras, en onze toast hadden gegeten zijn we weer terug gegaan richting Auckland. Daar ging we met de trein naar Glenn Ines(wat vlak bij ons is en als je goed door loopt 7 minuten over doet) maar omdat Caius en Elena wat moe waren was het een gevecht om van het station naar huis te lopen, maar het was gelukt.

Donderdag

Vandaag begon de dag weer met zwemles, ze deden het heel goed e deze zwemweek is zeker heel goed voor ze. Na de zwemles belde Nicola mij of we mee wilde na de mount one tri hill (de mooist berg die ik ook gezien heb), om te wandelen met Molly(de hond van Nicola) maar bij mount one tri hill aangekome was er een hele grote speeltuin waar ik met de kinderen ging spelen en Nicola met Molly kon wandelen. Elena maakte al heel snel nieuwe vrienden waar ze mee speelde en Caius rende er achter aan omdat hij graag met zn grote zus wil spelenJ voor mij was chill wat ik kon op een bankje zitten en genieten vas de zon en onder tussen opletten wat ze deden. Ze speelde daar 2 uur voordat ik en Nicola weer verder wouden, om met de auto one tri hill op te rijden en te genieten van het mooie uitzicht en de natuur!( Het was heel grappig want Elena wou eigenlijk niet mee dus had ik vertel dat er elfjes leefen op one tri hill,:p) dus daar door ging ze wel mee, en hadden we veel plezier in de auto omdat ze liedjes ging zingen om zo te hopen dat ze te voorschijn kwamen. Ook toen we uit stapte om op on tri hill te kijken moesten we overal goed zoeken. Ook op de terug weg zijn we drie keer uit gestapt om te kijken of daar elfjes leven:P daar door was het een super ochtend alleen door dat we er geen vonden waren ze beide moe en sjagie toen we thuis waren.

Vrijdag

Vandaag begon de dag met heel vroeg opstaan, om te gaan zwemmen. En daarna rond 9u met de kinderen naar zwemles gegaan, vandaag was voor hun de laatste dag van hun vakantie zwem programma. Omdat het ook vrijdag was dus de laatste dag van hun vakantie voordat ze maandag weer naar school moeten. Dus had ik bedacht om iets leuks te doen, na zwemles had ik snel hun tas in gepakt en gingen we met de bus naar de dierentuin!! De bus reis duurde helaas wat lang voor de kinderen (had ik ook nog de verkeerde bus gekozen waardoor we 6 min moesten lopen:o) maar na een uur reizen waren we toch echt aangekomen bij de dieren tuin! Daar hebben we heel de middag rond gelopen en natuurlijk heel veel dieren bekenen(ik had twee reisleiders bij die de route vertelde) en top punt van de dag kregen ze een ijsjeJ. Waarna we daarna snel door naar huis moesten, maar onderweg belde Racheal waar we waren, door dat we bijna in de stad ware pickte Racheal ons op, om frietjes op het strand te eten.

De avond zou ik met Vanessa op stap gaan, en Racheal had gezegt doordat alles zo duur is we wel wat wijn mochten drinken bij ons en dan de stad in zoude gaan. Dus Vanessa had een fles wijn gekocht en wat lekkers. Dus de avond begon goed, en Struan bracht ons naar de stad dus dat was helemaal fijn! Onder weg naar de stad haalde we Antonia op, en gingen we op weg naar de eerst tent. Daar otmoeten we een groep vrienden van Antonia, dat ware stagaires (vooral veel NederlandersJ) (dus kon nl praten, alleen het is zo lastig als je steeds moet omschakelen) Het begint allemaal wat vroeg dus om 9u stonden we weer met een wijntje in ons hand. (het is aan de haven dus je hebt uitzicht over het water) we gingen naar verschillende kroegjes, en rond 1:30 ging het even mis, ik was vanessa kwijt en ging haar zoeken en vond haar uit eindelijk in de wc, op de grond L dus ik haar proberen mee te nemen naar de voordeur (dat gaa tbest lastig als je zelf veel gedronken hebt en dan een paar trappen af moet lopen) maar uiteindelijk kwam de portier me helpen en werd de politie er bij gahaald(ze lijkt presies als van tv:P) maar door dat vanessa steeds weg viel en moest overgeven werd de amulanse er bij gehaald en werden er een paar testen gedaan(gelukkig mochten we naar huis) door dat al dat gebeure, hadden we onze laatste bus gemist dus moesten we met de taxi terug(40 dollar :O) vanessa bleef bij Antonia slapen zodat ze niet alleen zou zijn. (het gaat nu alle maal goed met haar J) het was een top avond en heb veel nieuwe mensen ontmoet !!

Irritatie punten:

Als je engels nog niet zo goed is en je moet je bank zaken aan de telefoon regelen gaat dat dus totaal niet, ik heb 8 keer met de bak gebeld voordat ik door had dat wat ik moest doen en welke letters ik moest op schrijven.

Uit probeer fase:

Deze week zijn we in de uit probeer fase, waardoor ik elke dag een discussie heb en de stomme Esther ben. Maar daar moet ik even door heen, en ik heb altijd geleerd in het begin streng e rechtvaardig zijn daarna kan je de touwen wat losser laten. Dus ik moet overal nee op zeggen en vertrietige kinderen troosten en ze afleiden met iets anders, maar memorie zijn ze dol op dus dat hebben we heel veel keren gespeeld J.

Reacties

Reacties

Marianne van Mierlo

Hi Esther, weer zo'n lang verslag,leuk om te lezen. Nou jij en Nora raakte ook heel snel bevriend met andere kinderen.Je doet het daar ginds ook met je leeftijd genoten merk ik, alleen moet die Vanessa niet in de goot gaan liggen, das extra werk!!! Tja dat Engels dat wordt beter als je er langer bent dan snap je meer en kunt sneller overschakelen. Is er niet een College voor over seas students??? Daar zou je wat kunnen bijleren en het iets beter gaat begrijpen en ook uitleg krijgt? Nou ik lees wel uit je verhaal dat je je niet verveelt en dat is mooi. Veel succes en ga zo door. Take care!! lfs Xx

Puck Sietse Fennema

We genieten van je reisverslag en kijken alweer uit naar de volgende.

Rob Fennema

Gaaf! Ik ga alvast aftellen..:)

Berta Heslenfeld

Het was weer leuk om te lezen... en zo blijven we heerlijk, van je op de hoogte. Je hebt je dagen goed gevuld.. gezellig hoor!! Succes verder en... ga zo door! Op... naar je volgende verslag! Doei, doei!!

Merlin&Bo

Leuk om allemaal te lezen Esther!!! En die kinderen, dat komt wel goed, die uitprobeer-fase is vast zo voorbij met jouw positieve instelling!! Xxxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active