Esthersimone.reismee.nl

De reis

Reis

Op zondag 21 september kwamen we aan op schiphol ( samen met Rob,Tiny,Joey & Naomi). Waar we gingen uitzoeken waar ik moest zijn en waar ik door de douane heen moest. Nadat we dat hadden gevonden ging we nog even wat eten met zn alle omdat we al best een lange rit achter de rug hadden. Nadat we hadden gegeten kwam Charlot samen met Anne om mij straks uit te zwaaien. Om half 8 gingen we mn koffer inchecken, zodat we dat gedaan hadden en ik dan rustig van iedereen afscheid kon nemen. Toen ik in de rij stond kwam Nora samen met Maurice en Judith aan en even later ook Herman met Alla en Renee. Dus er was een grote groep van die ik afscheid kon nemen voordat ik weg ging. Ik moest om 20;10 boarden dus ik had niet zoveel tijd om ascheid te nemen maar misschien ook wel goed omdat het anders alleen maar moeilijker wordt.

Om 20:45 was het zo ver ik moest toch echt richting de duane gaan, dus begon ik met afscheid nemen van alle lieve mensen die tijd hadden gemaakt om mij uit te zwaaien. Dat viel me erg zwaar omdat ik besefte dat he nu toch echt zo ver was. dus heb ik iedereen een laatste knuffel gegeven en nog even gezegt dat ze belangrijk voor me zijn en toen ben ik door de duane gegaan. Daar ging alles vrij snel omdat ik meteen mn gate kon opzoeken en maar even moest wachten (wat helemaal niet erg was omdat ze daar allemaal opladers liggen:P) daarna kon ik in de rij gaan staan om je hand bagage te checken en zelf ook door een nieuw beveiligs apparaat te gaan, waar je in moet gaan staan en vervolgens je handen om hoog moet doen. ( super grappig) maar wel een cool nieuw syteem. Daarna kon ik bijna meteen het vliegtuig in omdat ik achter aan in het vliegtuig zat. Het was een super luxe vliegtuig, waarbij je een tekker aan sluiting had in je stoel :O super handig. Heb mijn mobiel er meteen helemaal opgeladen. De vliegreis ging super snel omdat ik best moe was, ik was eerst begonnen aan een film maar ik was te moe. Gelukkig zat ik aan het gang pad dus had ik ruimte om mn benen te streken. In het vliegtuig kregen we twee keer eten, een keer ontbijt en een keer avond eten ( wat prima te eten was).

Na 6,5 uur in het vliegtuig te hebben gezeten kwam ik aan om 06:15 in dubai aan (dus 4:15 bij jullie). Nadat ik het vliegtuig uit kwam, moest ik eerst mijn handbagage laten checken en zelf door een poortje heen. Waar ik weer terug door heen moest maar dan zonder schoenen L. Om vervolgends door te lopen naar het bord waar alle gates op stonden, want ik moest zelf uit zoeken welke gate ik moest zijn. Helaas vloog ik pas 4 uur later dus stond het er nog niet op. Dus ging ik maar mezelf ff op frissen, (dankzij nora had ik een gevuld toilet tasje bij voor onderweg) waar ik mn tanden denk ik 4 x heb gepoetst:O. nadat ik terug kwam bij het bord voor de gate`s stond mijn vlucht er eindelijk op en kon ik door. Ik volgde de route die ik moest volgen en kwam vervolgens bij een merto halte aan. Waar ik op de metro moest wachten om naar mijn gate te gaan. Met de merto kwam je 5 minuten later aan op een wow zo mooi, zo gek maar echt mooi vliegveld. (Joey had gelijk, alles is van goud) alles is groot en mooi! Je kan met de lift maar ook met de rol trap die zooo hoog is niet normaal. Achter de lift was een water val zo mooi met allemaal lichtjes in het water. Boven aan gekomen was alles blinkend en mooi, ik heb er even rond gelopen en vervolgens een kop koffie gedronken en een crossant gegeten. Om daarna door te gaan naar mn gate waar ik moest op stappen naar de vlucht voor Sydney! Toen ik door de tunnel heen liep naar mijn vliegtuig, zag ik het vleigtuig al staan! Wow een dubbel dekker, dat had ik nog nooit gezien. Een maal binnen was het ook mega groot, ik zat in in het midden van het vliegtuig en vervolgens aan het gang pad! Dit keer zat ik naar twee australiese meisjes, die heel aardig waren (behalve dat de gene naast mij wel iets te groot was voor de stoel moest de lening tussen ons in een stuk om hoog)(en ze at heel de tijd, je werd er misselijk van) maar ze hielp me wel met het invullen van een papiertjes dat je moet hebben om australie in te mogen. De vlucht was lang, maar ik heb veel kunnen slapen en ook weer 5 films gekeken( wel gek je moet, eigenlijk alles meteen in het engels doen, dus ook geen ondertiteling) maar dat was heel goed voor mij J. Ook in dit vliegtuig zat een aansluiting om je mobiel op te laden niet normaal :o. deze vlucht was wel raar omdat ik s ochtends aankwam maar ik in het vliegtuig eigenlijk moest slapen omdat het in australie nacht was. dus de lampen ging al snel uit (net alsof je 24u moet slapen) Aankomst in sydney was best hectisch omdat ik 50 minuten had om naar mijn gate te gaan. Toen ik eenmaal uit het vliegtuig was moest ik lange hallen door om vervolgens weer bij mannetjes uit te komen die mijn hand bagage ging checken (een ding weet ik zeker, neem nooit iets illigaals mee want je komt nergens door, zelfs geen koekjes). Want mijn tas werd nog extra gecontroleerd met een soort stok (geen idee waar het voor was), en vervolgens werd ik nog een keer gefoieerdL. Eenmaal daar door heen kon ik weer naar het bord waar alle vluchten op stonden om vervolgens mijn gate op te zoeken. Wow wat is sydney`s vliegveld mooi, mooi winkels, groot en veel licht! Ik had in dubai een boek gezien dat ik graag wou hebben maar had het daar niet gekocht, en zag het in Sydney weer dus heb het daar maar gekocht! Ook kocht ik een fles water (wat daar echt mega duur is, fles water kost daar 4 dollars :o)Toen ik wou betalen, deed mijn pin pas het nietL maar gelukkig had ik wel cash geld bij. Maar wel Euro`s, maar gelukkig geen probleem (alleen kreeg er wel dollars voor terugJ) dus had ik mijn eerst paar dollars in mijn portomonee. Daarna ging ik snel mijn gate opzoeken, wat klein was maar oke( ze hebben trouwen echt super fijne stoelen op een vliegveld) daar hoefde ik in totaal maar 10 minuten te wachten voordat ik weer in het vliegtuig zat. Deze vlucht was kort maar ik was zo moe dat ik al snel in slaap was gevallen. Ik had wel geluk want zat naast het raam en ik had maar 1 buurman dus hadden we de stoel tussen ons in leeg gelaten(wie ik uit eindelijke heb op geeist omdat ik mn voeten op die stoel legde). Die vlucht ging snel, en het was natuurlijk dag dus je had een super mooi uitzicht van uit de lucht! Doordat het s ochtens was, was de zon net door gekomen en kon je heel goed naar beneden kijken. Het eerste stuk kon je mooi Syndey bekijken en vervolgens kon je alleen maar wat er zien voor een paar uur. Maar opgeven moment kwam NZ inzicht en kon je een groot deel van NZ zien want we vlogen een groot deel over NZ voor we bij Auckland airport aan kwamen.

In NZ aangekomen kon je door lopen tot je bij poortjes aan kwam en je moest kiezen welke nationalie tijd je had en in de rij kon gaan staan. Daar werd je paspoort gecontroleerd en je blauwe formulier dat je had moeten invullen in het vliegtuig waar op stond wat je kwam doen, waar je heen ging en je adres waar je zou verblijven, gecontroleerd en moest je vertellen dat je alles naar waarheid had ingevuld en je kreeg een stempel in je paspoort J daarna kon je meteen door lopen naar de baan waar je bagage voorbij kwam. Gelukkig kwam mijn koffer snel dus hoefde ik niet te lang te wachten bij de band. Daarna begon het( Judith je had helemaal gelijk het gaat er echt zo erg aan toe als op tv :o) je moest weer een rij kiezen met je nationalie tijd en kon je in een mega lang rij staan, wat echt uren leek te duren:O dan mocht je naar een man lopen die aan een bali stond en je blauwe formulier nog een keer te controleren en vroeg of ik een tent, eten, drinken of andere iligale dingen bij me had. Dan kon je door lopen naar lopende band waar je al je spullen op moest leggen en werd je gefoieerd of je iets bij je droeg. Daarna kreeg je spullen terug en moest je langs een rij met politie en honden lopen. Toen kon ik eindelijk naar buiten lopen om de taxi te bellen die me zou komen ophalen om me naar het hotel te brengen.

p.s Neem nooit iets ILLIGAALS mee want je wordt zo vaak gecontroleerd niet normaal! (tenzij je graag op tv wilt :P)

Reacties

Reacties

Marianne van Mierlo

Esther, wat ben jij geweldig goed en snel om zo'n verhaal neer te pennen. Ja ik herinner me toen ik naar Engeland ging om daar te werken, ook meteen alles in het Engels was, heel normaal natuurlijk maar je moet wel mee, je hebt geen keus dus ga je door.
Nou zo te zien aan de foto's is de ontvangst heel goed. Ga lekker door en vergeet die douane maar snel. Suc6 Xx

Merlin en Bo

Wat een reis he!! Fijn dat het zo goed is verlopen :) xx

Saskia en Tim

Hé Essie,
Wat leuk om meteen al te kunnen lezen wat je beleeft. We gaan je keistoere blog volgen en zijn jaloers! Xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active