Esthersimone.reismee.nl

Afscheid nemen bestaat niet

Het avontuur begint.

Mijn grote avontuur is begonnen, ik ben onderweg naar nieuw-zeeland met een paar tussen stops, vandaar dat ik nu schrijf vanaf het vliegveld in dubai. Ik heb belooft om iedereen op de hoogte te houden van mijn aonturen die ik ga beleveaan de andere kant van de wereld! Wow wat klinkt dat verweg! Maar ik heb er erg veel zin in, soms heb ik even gedacht waar ben ik aan begonnen, want sinds ik te horen kreeg dat ik een gezin had en het contract was getekend had ik twee weken om alles te regelen en van iedereen afscheid te nemen.

Het begon al met het weekend 5,6,7 september waar ik afscheid nam van opa en oma fennema in het maastricht, wat een heerlijk weekend was, waar we veel plezier hebben gehad en veel wijntjes hebben gedronken en niet te vergeten het heerlijke ontbijt dat oma maakte;) ja dat moet ik nu toch echt zelf gaan doen.

Het weekend er na op zaterdag 13 september, had ik mijn afscheidsfeestje om al mijn vriendjes en vriendinnetjes nog een keer te zien voordat ik ging. Het was erg leuk dat er zoveel mensen waren gekomen ‘speciaal voor mij’ !! ik heb me erg vermaakt die avond, en alle hele lieve kaartjes en kadotjes die ik heb gekregen heb ik dan ook mee genomen, zoda t ik daar ook iets van jullie heb.

Afgelopen week was het nog spannend omdat ik ook even tussen door mijn rijbewijs moest halen, omdat dat verplicht is om te hebben in Nieuw-Zeeland. Want alles is best ver weg dus je hebt een rijbewijs dan ook echt nodig! Dus ik moest woensdag afrijden, maar helaas door de druk en de spannening verliep het niet helemaal zo als het normaal met lessen ging, dus ben ik gezakt. Waar ik erg van baalde omdat ik mijn rijbewijs wel moest hebbenL dus heb ik meteen proberen te regelen dat ik nog een keer op mocht maar helaas was dat niet gelukt. Dus moest ik mijn gezin maar inlichten over mijn rijbewijs.. maar gelukkig kwam er een super mail terug dat ze het niet erg vonden en ik volgende week mijn rijbewijs in Nieuw- Zeeland mag halen J ook wel heel fijn, krijg ik meteen een paar lessen in het links rijden!

Donderdag ging het afscheid nemen verder, ik had mijn laatste werk dag bij de carrousel! Ik had met Nina geruilt du mocht ik voor mijn laatste avond bij Maartyen achter de bar!! Wat echt super leuk was, en er kwamen nog een paar vrienden langs om voor de laatste keer afscheid te nemen! Bijna aan het einde van de avond, was maarten op eens weg en kwam Nina bij mij achter de bar staan, dus ik wou even met Iris dansen maar dat mocht niet. En toen begon het, het lied áfscheid nemen bestaat niet’van Marco Borsato kwam op en Maarten begon te vertellen over dat ik weg ga! En of ik naar voren wou komen, dus ik kwam naar voren met de spot light op mij gericht! Waar ik van Maarten en Nina namens iedereen een knuffel kreeg met een foto van het team van de carrousel er op! En een sleutel hanger met het logo van de carrousel er op voor mijn huissleutel straks. Super lief en ben er heel blij mee! Knuffel is zelfs mee gegaan in mn handbagage, maar dat allemaal bij elkaar was natuurlijk wel een tranen trekker.. maar ik weet een ding zeker carnaval 2016 ben ik er gewoon weer bij (A)

En het laatste weekend voor vertrek hadden we famillie weekend! Dus op vrijdag moest ik er voor zorgen dat ik alles had ingepakt en niks vergeten was want ik kwam er niet meer terug verlopig. Dat was nog wel even stressen, want had ik wel alles ben ik niks vergeten moest ik nog iets regelen, mijn hoofd liep over. Maar uiteindelijk had ik alles best goed op orde en was ik om 16u klaar om te gaan.

Op naar Belgie, het was in de Haan dus was nog best 2 uurtjes rijden. Bij aankomst was iedereen er al en konden we meteen aafsluiten om iets te eten want Niels was bezig met hamburgers te bakken! Waarna we een familie spel gingen doen die Bo en Joost hadden verzonnen en gemaakt! We werden verdeeld in verschillende team`s, ik zat bij Bianca, Joey en Rob F een super team dus J. In ronde 1 kregen we foto`van het verleden te zien waarn we moesten raden wie wie was. dat was nog best lastig aangezien er een paar erg veel op elkaar leken. Ronde twee was dat je een vraag kreeg over de persoon naast je, dus welke hobby`s beoefend de gene links van je. En ronde 3 was ranking the Family. Waarbij je een vraag kreeg bijv. wie is het snelste dronken en dan moest je daar een top 10 van maken.

Daarna ging we al snel slapen, dit jaar zaten alle oudste neven en nichten bij elkaar in het huisje! Dus dat was erg gezellig en konden we lekker uitslapen J de volgende ochtend ging we dan ook samen ontbijten met worsten broodjes onder het panini apparaat! Door dat wij wat later waren dan de rest hadden we net ons ontbijt op toen we alweer lunch konden beginnen met turkse Pizza. Nadat we onze lekkere lunch op hadden en iedereen klaar was om te gaan, ging we met zn alle naar het strand waar een paar die hards in de zee ging zwemmen J daarna zijn we met zn alle in het dorp wat wezen drinken waarna we al snel weer terug gingen naar de huisjes omdat we zouden gaan BBQen. Die avond was erg gezellig met lekker en veel eten en ook de uitslag van de spellen van de vorige avond werden verteld. Die avond hadden we gezllig afgesloten met een paar(veel) drankjes.

De volgende dag was het zo ver, het was mijn dag dat ik ook zou vertekken naar Nieuw- zeeland!! Lima en Pleun kwamen ontbijt voor ons maken in ons huisje J dus we werden goed verwend zo s ochtends. Wij zouden om 14u al vertreken zodat weop tijd bij schilhol zouden aankomen, want we moesten eerst ook nog even 3u rijden voordat we er waren. Maar we gingen eerst nog lunchen met iedereen voordat we vertrokken, we hadden alles in de auto gelegd en waren super op tijd klaar om nog even te chille in de zon en rustig te eten. Toen was het toch echt tijd om te gaan en moest ik afscheid nemen van iedereen. Iedereen stond bij elkaar waarna Bo het woord nam en begon te vertellen dat ik weg ging, en ze met heel de familie iets hadden gemaakt. Bo begon te huilen dus ik kreeg het ook behoorlijk zwaar omdat het besef dan we heel dicht bij komt. Ik kreeg een boekje waar in iedereen iets had op geschreven en nog lekkere pepermuntjes van tante Suus. ( wat achter af heel goed van pas kwam) daarna moest ik van iedereen afscheid nemen wat me behoorlijk zwaar viel maar iedereen is er over 1,5 ook nog steeds J op het vliegveld heb ik een paar verhaatjes gelezen maar dat was nog wel even slikken dus die heb ik even op zij gelegd om ze deze week nog een keer hier te lezen. Ook de boodschappen die iedereen had in gesproken, waren super lief en ik heb er kei hard bij staan huilen.

Ik ga iedereen heel erg missen maar ik ga ook een geweldig avontuur te gemoed en vooral ik ga mijn droom waar maken (A)

Reacties

Reacties

marleen

Echt knap van je dat je dit aandurft ????respect en heel veel plezier en let goed op jezelf chick xx

Fleur Thijssen

Damn, for real! Heel veel succes, geniet ervan, hou ons op de hoogte! Dikke kus fam. Thijssen

rosalie coolen

Heee Essie! Je hebt al een flink verhaal weten te produceren zo, heel leuk om te lezen ;) als je dit dan anderhalf jaar volhoudt zo kunnen we allemaal lekker mee genieten :D ben benieuwd naar de volgende post over je aankomst en het gezin ^^ hele dikke knuffel vanuit Nederland!

Laurie Moonen

Heel leuk om te lezen. Veel succes!!!



Pssst... let op je spelling ;)

Merlin & Bo

Fijn om iets van je te horen! Hopelijk heb je een fijne reis gehad. Wij zijn benieuwd naar je volgende verhaal!!
Succes met de cursus!

XXX

Marianne van Mierlo

Hi Lieve Esther, wat een mooie en lang verslag van je afscheid, knap dat je het al zo snel gedaan hebt. IK wens je een hele mooie en goede tijd daar, succes met je rijbewijs en ik ben blij dat ik je kan blijven volgen. Heel veel succe Liefs Xx Marianne

Jacquelien Maas

Knap, maar vooral mooi verslag! Op naar je volgende uitdaging! De ontmoeting- en kennismaking met je nieuwe familie voor de komende tijd!
New home....
S U C C E S !!

Nora

Hee Pes, ik wist niet dat jij zo kon schrijven! Doe je vet goed. Leuk verhaal. En Juut zei al; 'Die spelling valt best mee'. En dat is ook zo! Wel inderdaad even slikken om alles zo te lezen .. Maar idd over anderhalf jaar zijn we er gewoon nog. Ben benieuwd naar je volgende verhaal! Liefsx

Rob fennema

Mooi geschreven! Maar mis je nu al...

Koos Houtman en Peter.

Lieve Esther via deze mail wensen wij jou heel veel succes in het verre land.Ik heb het mailadres van Judith gekregen van daar dit berichtje.Lieve groetjes van Peter en Koos Houtman.dikke kus.

Pleun vdv

We missen je mooi verhaal geschreven
En hoe is het gezin
En groetjes van: Niels,Puck,Daan,Pleun
En een poot van Bear
Ps:hoe heet het waar je die site maakt
Veel suc-6 :()

Berta Heslenfeld

Wat heb je dit mooi geschreven... héél veel succes daar!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active