Esthersimone.reismee.nl

Nieuwe Familie

Al weer vier weken woon ik in mijn nieuwe familie, op maandag 28 oktober (labour day, iedereen is dan vrij)ging ik naar mijn nieuwe familie. Mijn eerste dag was heel relext omdat ik mn nieuwe kamer kon inrichten en kennis kon maken met de kinderen en hoe ze op mij zouden reageren.

Het gezin Menezes is een indisch gezin(ik krijg twee culteren mee dat is erg leuk) en bestaat uit:
Carl de vader, die softwere maakt, Natasha de moeder, manager Acounten( ze zijn samen 8 jaar gelden naar nieuw zeeland verhuist omdat hier betere banen zijn en je een beter leven voor je kinderen kan opbouwen( Natasha s ouders en haar broer zijn mee verhuist(die zien we elke weekend!) samen hebben ze twee geweldige dochters: Oliva ze is 4,5, een slimme meid die je graag bij alles wil helpen! En erg graag alles wil leren en wil mee maken. In Februari gaat ze naar school dat erg goed voor der zal zijn! omdat ze dan meer vrienden kan maken en meer kan leren! ( ze is een creatieve meid die altijd graag met je speelt en niet alleen wil spelen, ook is ze erg geintresserd in de bijbel)de andere dochter is Caitlin, ze is 13 maanden en erg leuk! (In het begin was de moeder bang hoe het zal zijn met klikken tussen haar en mij omdat de oude au pair geen band met haar kon krijgen) maar vanaf dag 1 wil ze graag bij mij zijn en hebben we veel plezier! De eerste week dat ik er was begon ze met een paar stapjes zetten en we oefende dat erg veel en nu kan ze lopen echt zo leuk om die fases mee te maken J nu nog praten want als ze iets wil is het soms lastig te begrijpen maar het gaat elke dag beter! Ik ben erg dol geworden op deze meiden en vind elke dag nog steeds leuk om zoveel met de kinderen door te brengen.

Mijn nieuwe hostmom had twee dagen vrij genomen van werk om mij te helpen, waar alles stond en wat ik allemaal moest doen. ze had me ook een schema gegeven waar in stond hoe ik mijn dag kon in delen zodat alles gedaan was aan het einde van de dag. In het begin schrok ik van die brief want het is nog al wat, wat ik allemaal in een dag gedaan moet hebben. Maar nu na 4 weken ben ik helemaal gewend en heb ik het schema een beetje veranderd hoe het voor mij fijn is en hoe ik alles kan doen in een dag. om jullie een beetje een gevoel te geven hoe mijn week is, zal ik hier onder beschrijven wat ik allemaal doe in een week.

Mijn week schema is als volgt:

Elke dag sta ik op om 5:30, om me klaar te maken voor mijn dag.
ongeveer rond 6.15 en 6.30 begint mijn werk dag (ligt er aan hoe laat Caitlin wakker wordt)
Dan verschoon ik Caitlin en maak ik Olivia wakker.
Daarna gaan we met zn alle naar beneden om te ontbijten, Caitlin eet elke dag het zelfde op haar brood(dus snel en makkelijk klaar te maken(ja ze wil niet meer gevoerdt worden en wil als een grote meid brood eten)Oliva mag kiezen wat ze wil eten (brinta, ei, brood) en beide eten ze een halve banaan. Tijdens dat hun aan het eten zijn, maak ik Caitlins flesjes schoon en ruim ik alles op(en eet ik snel zelf ook wat, maar drink vooral koffie:P) als de meiden klaar zijn met eten, maar ik Caitlin schoon en Oliva moet zelf haar spullen naar de keuken brengen, en kunnen ze even met elkaar spelen(terwijl ik de afwas doe(ja de awas L) dan rond 7:15 begin ik met het klaar zetten wat ik nodig heb voor het avond eten. Rond 7:30 moet ik Caitlin weer verschonen en kan Oliva haar tanden poetsen, nadat gedaan is, moet ik hun kleding uitzoeken en Caitlins flesje maken terwijl hun samen spelen in hun slaap kamer. Rond 8:00 geef ik Caitlins flesjes en gaat ze slapen, zodra Caitlin slaap ga ik Oliva douche en help ik haar met aankleden. Daarna gaan we naar beneden waar Oliva even kan spelen of mij helpt met koken(want ja rond 8:30 begin ik met koken, zodat ik s middag meer tijd heb om met de meiden te spelen) (soms hebben we dagen dat Caitlin niet wil slapen dus kleed ik haar om, luier en laat ik haar spelen) rond 8:50 ga ik alles klaar maken om te vertrekken naar playgroup.(dus buggy pakken, luiertas, fruit, drinken, regenkleding(voor de zekerheid) en schonen kleding) Als Caitlin niet geslapen heeft ga ik voor een grote wandeling van 30 minuten zodat ze in slaap valt en op het einde langs een speeltuin kom zodat Oliva even kan spelen. Maar als Caitlin dus wel geslapen heeft nemen we de korte route, en gaan we naar playgroup.

Na playgroup mogen ze altijd nog even spelen in de speeltuin(tenzij het regend) tot 12u en dan lopen we terug naar huis, thuis aan gekomen maak ik lunch voor de meide(Caitlin heeft elkedag het zelfde dus makkelijk, en Oliva mag keizen maar ze moet ook altijd iets van groente eten) dan maak ik voor mezelf iets en ruim alles op en kijk of ik nog iets voor het avond eten moet doen. rond 12:30 kunnen Oliva en Caitlin nog even spelen terwel ik de afwas doeL. Nadat ik klaar ben maak ik rond 13:00u snel Caitlins flesje en gaan we naar boven om Caitlin te verschonen, flesje te geven en haar in bed te leggen. Daarna heb ik tijd om met Oliva te spelen, dat is meestal een boek lezen maar sinds kort zijn we begonnen met letters en woorden schrijven!!(echt leuk om haar iets te leren waar ze iets aan heeft voor dat ze straks naar school gaat) meestal rond 15:00 wordt Caitlin wakker en doe ik haar in bad na haar bad hebben we afternoon tea(fruit ) en rond 15:30 komt mijn hostmom thuis. Meestal kletsen we nog even na over de dag wat we gemaakt hebben gedaan hebben waarna ik daarna naar mijn kamer ga om te lezen, blog te schrijven of naar het winkelcentrum te wandelen. Rond 17u eten we meestal met zn alle tenzij ik geen honger heb dan eet ik alleen rond 18u. rond 18u gaan de kinderen slapen en de ouders naar hun kamer dus heb ik de avond voor mezelf om hard te lopen, film te kijken of af te spreken met vrienden.

Dat is dus mijn dag planning! Alleen elke dinsdag doe ik de was dus dat doe ik als Caitlin slaapt en op woensdag ochtend vouw ik het op en ruim alles weer in de kasten en 2x in de maand doe ik ook het beddengoed. En elke dinsdag heeft Oliva Atletics dus eten we al om 16:15 omdat ze om 17:15 moet starten(echt leuk om te zien, allemaal kinderen die spelen met rennen of springen bezig zijn! en op vrijdag hoe ik niet te koken dus heb ik meer tijd om met Oliva door te brengen! en een keer in de week moet ik oppassen zodat de ouders iets leuk kunnen doen(de dag verschil per week maar meestal op donderdag)

Playgroup is georaniseerd door twee moeders, die iedere week een thema verzinnen waar ze leuke activiteiten bij verzinnen, het is drie dagen in de week op dinsdag, donderdag en vrijdag, van 9:30 tot 11:30. We hebben gezamelijke morning tea( grote fruit schalen waar de kinderen van eten) Het leuk aan deze playgroup is dat er zoveel kinderen en ouders op afkomen dat de kinderen met elkaar kunnen spelen.( en de ouders ook kunnen kletsen:P) ze hebben altijd een tafel met playdo(elke kind is er verslaafd aan in NZ) en een tafel waar wisselend speelgoed op ligt, blokken, puzzels of dieren. Een andere tafel is altijd de art tafel waar ze tekening maken, knutselen, verven of van alles wat je kan maken. (mijn meiden zijn er dol op, dus wij zitten bijna altijd aan die tafel!) een andere tafel staat keuken en winkel spullen. Ook hebben ze een hoek waar banken staan, waar we aan het einde altijd een verhaal lezen en liedjes zingen! Ook hebben ze een buiten gedeelte waar vanalles staat zoals trampoline, trap autos, zandbak, glijbaan en schommel. het is altijd er leuk om daar heen te gaan, omdat het twee uur fun voor de kinderen is en ik ook meer mensen kan ontmoeten!! ( ik heb er een andere nanny ontmoet, ze is een kiwi en is nanny voor 1 jaar voordat ze gaat studeren en met haar kan ik het goed vinden en onze jongste kinderen hebben de zelfde leeftijd dus kunnen met elkaar spelen(naja ze kunnen elkaar verdragen) maar igg met Kelly doe ik veel leuke dingen! We zijn vorige week vrijdag naar Basketbal wedstrijd geweest of gaan samen op stap!

Op Maandag gaan we naar de Dream Au pair playgroup, die net geopend is in mijn buurt(dus waar ik heen kan lopen) en daar komen alleen Au Pair die bij Dream au pair horen! Erg leuk om dan weer meiden van mijn orintaite te zien of andere te ontmoeten. Door dat het net geopend is, komen er nog niet zoveel mensen maar is het wel leuk voor de kinderen om naar een andere omgeving te gaan dan heel de dag thuis te zijn, en zijn we ook weer even buiten!

Op Woensdag gaan we naar music for moppins, dat is in de kerk. Het wordt georganiseerd door Marnie een vader die erg veel energie heeft en erg goed met kinderen kan omgaan. Het is een half uur lang muziek en dans. Iedereen zit in een grote kring met hun kinderen, dan worden er liedjes gezongen en er wordt gedanst! Ook is er soort van leer momentje( we hebben elke week een letter van het alfabet die wordt behandeld, en welke woorden je met die letter kan maken.) daarna hebben we een gezamelijke morning tea. Daarna ga ik altijd nog even naar de speeltuin of heb ik een playdate met een van de andere au pairs (picknick in het park, bij mij thuis gezamenlijk lunch of naar het zwembad )

In het begin was het natuurlijk wel lastig om, om te schakelen van twee kinderen die zindelijk waren en tegen me konden praten als er iets was naar een kindje die nog maar net 1 jaar was en dus nog niet kan praten of lopen. Maar nu ben ik er helemaal aan gewend en is het super leuk om zoveel fases van een kind te kunnen mee maken. Ook Oliva ze is een hele slimme meid die je bij alles wil helpen, wat af en toe heel irritant kan zijn maar vooral heel erg hulp vol als je je handen vol hebt of zelf even naar de wc wil.

Het is een hele ander familie dan waar ik eerst verbleef, maar ik ben nog steeds blij met mijn beslissing om voor deze familie te kiezen. ze zijn er aardig en lieten we erg thuis voelen. ook vinden ze het fijn als ik acitiviteiten met hun samen doe zodat ik meer een lid van het gezin ben!!

Reacties

Reacties

Marianne van Mierlo

Hi Lieve Esther wat ben ik toch trots op je. Weer zo'n mooi en geweldig lang verhaal. Het fijnste is dat ik merk dat je daar ondanks de drukte af en toe het goed maakt en naar je zin hebt.Je bent een echte doorzetter en je geniet ook van de kleine dingen. Leuk dat je weer nieuwe mensen ontmoet. Omgaan met kleine kinderen is je altijd al goed afgegaan, dat is een natuurtalent van je. Geniet van de familie en kids.
Nou Esther dank voor je verhaal dat je ons zo goed op de hoogte houdt.
Take care and look after yourself. Xx

Puck

Leuk om te lezen dat het bij dit gezin ook goed gaat.
Hoop dat je je nog meer thuis gaat voelen. Met het Sinterklaaspakket dat je gekregen hebt. (Zag het op fb). Moet het gaan lukken. Hoop snel weer wat van je te lezen. Maar met zo'n schema zal t wel ff duren. X

Judith

Ha ha ha ik snap nu wel waarom jij elke avond om acht uur in bed wilt liggen... fijn dat het zo leuk is allemaal, dan is het tenminste ook vol te houden! Geniet ervan en doe je gastgezin de hartelijke groetjes van mij.

Berta Heslenfeld

Wat heb je weer een prachtig lang verhaal geschreven... hebben we een beetje idee van je dag... leuk hoor!
Fijn dat het je zo goed af gaat met die kleine kids.
Ze zitten maar wát.. goed met jou!!!
Ga lekker door zo en geniet ervan!!..Wat ... een ervaring!!
groetjes Berta en Frans

Puck en Sietse

Fijn dat het zo goed klikt. De tijd vliegt. Wat zouden we graag eens om het hoekje willen kijken.
Je bent een kanjer hoor.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active